What Happens If I Try Foundations With the Same SHADE NAME?! | Jackie Aina

Share
Embed
  • Published on Dec 24, 2018
  • So as we all know, foundations aren't always one sized fits all. I grabbed a TON of foundations from different brands in the shade Mocha and this is what happened! Is Mocha consistent across the board? We gonna find out tuh day!
    Also saw this video done on the Ladylike youtube channel! bit.ly/2T95Uil
    Headwrap: bit.ly/2HVhzev

    C O L L A B S
    Too Faced Born This Way Foundation (my shade is Chai) www.toofaced.com/jackie

    C O N N E C T W I T H M E:
    instagram: @jackieaina
    snapchat: jackieaina
    facebook: Jackie Aina
    twitter: @jackieaina

    B U S I N E S S:
    For business inquiries please contact jackie@rare.global

    *Some affiliate links are used, which means I may receive a commission should you decide to click that link and make a purchase. My content is 100% not influenced by brands, PR products received, usage of affiliate links, or brand partnerships.

    Changing the standard of beauty, one tutorial at a time :)
    Phil 4:13
  • Howto & StyleHowto & Style

Comments • 2 523

  • Faye O
    Faye O 5 days ago

    Loved this video !!!👌🏾👌🏾👌🏾learnt a lot

  • bnikiz
    bnikiz 9 days ago

    I found your channel recently and absolutely love your videos! Yes I am white girl... like porcelain/pink 👻 but I love your personality and perspective on products not to mention the entertainment factor 💜

  • Esther Tuttle
    Esther Tuttle 14 days ago

    Live your videos

  • Ashley
    Ashley 23 days ago

    I thought a mocha had chocolate 😭My mocha frappe from McDonald's is coffee, milk, whipped cream, and chocolate

  • Favor Ezeanuna
    Favor Ezeanuna Month ago

    Who here from the video:"Mixing all of my Chestnut Foundations Together" lol

  • Lauren Idk
    Lauren Idk Month ago

    I wish they would just make all foundations numbered without a name.

  • lola bigcups
    lola bigcups 2 months ago

    My color always seems to fall into the honey, caramel, bronze category.

  • Ladylocs Asia
    Ladylocs Asia 2 months ago

    I use mocha (maybelline) even tho it's a little darker than me because I rather have darker foundation than lighter. In my bathroom it with the lights it looks perfect but when I go out I see that my face be darker than my neck and body.

  • L S
    L S 2 months ago

    You crack me up AAAND I always learn SOMEthing lol

  • Esmeralda De La Torre
    Esmeralda De La Torre 2 months ago

    that intro had me weak

  • GansitoCookie
    GansitoCookie 2 months ago

    at least she wasn’t james charles skin different

  • Regina Milde
    Regina Milde 3 months ago

    The store near me had that Almay one in the clearance and my mom saw it and said "Nobody is that dark" and I was just like "Mother! There definitely is" and then she said "But not here." And with that she was right 😂

  • Calesha Shelley
    Calesha Shelley 3 months ago

    Auntie Jackie you didn’t know mocha was a drink 😂

  • Longhair Dontcare
    Longhair Dontcare 3 months ago

    *white chocolate mocha

  • Charlie Dude
    Charlie Dude 3 months ago

    (unrelated note: the ad is for live action Pokemon and I'm not over Ryan Reynolds as Pikachu)

  • Mtanica
    Mtanica 4 months ago

    My life! Thank you for this.

  • Arianna Navarro
    Arianna Navarro 4 months ago

    I'm usually always "tan" or "sand" or even sometimes "tan sand"

  • cynthia bates
    cynthia bates 4 months ago

    I saw a buzz feed video like this. I like these type of videos.

  • Jessika Fetzer
    Jessika Fetzer 4 months ago

    Fun idea!

  • anais kent
    anais kent 4 months ago

    tHiS iS wHiTeFaCe

  • Ciara Marie Laverty
    Ciara Marie Laverty 4 months ago

    Mocha is a cappuccino with more chocolate. Its the only coffee I drink

  • TheGaming Snake
    TheGaming Snake 5 months ago

    congrats almay

  • S Kenzig
    S Kenzig 5 months ago

    For the dark girls and the palest of the pale (me) the struggle can be so real. I literally have to add lightener (white) 9.5x/10, even to Korean skincare. This video is great and you did so well showing all the diversity of shades + showing a bunch of different brands!

  • Briana Kelley
    Briana Kelley 5 months ago

    Toffee, Cocoa, Espresso.. c'mon y'all! How can they ALL lack creativity? They need to hire me in the marketing department!

  • Amor_Nikezshå xoxo
    Amor_Nikezshå xoxo 5 months ago

    Jackie jingle is lit ❤

  • Not-Not Nooo
    Not-Not Nooo 5 months ago

    But...am already subscribed...

  • Kenzie
    Kenzie 5 months ago

    Exactly why I hate buying foundations. I’m usually always in between colors, or the color I need is always sold out .

  • Ella Mars
    Ella Mars 5 months ago +1

    I didn't think mocha was a good match, buuuuut mocha was probably the best match 🤷🏿‍♀️

  • Zailanie Fiqrie Yudhistira

    11:28
    Jackie : So, in conclusion, what have we learned?
    Inner Jackie : Not a damn thing, apparently.
    I can't 🤣

  • Ireri
    Ireri 5 months ago

    (shows up 3 weeks late with starbucks) the editing on this video is everything lol

  • Ja_chinadoll Anderson
    Ja_chinadoll Anderson 5 months ago

    Color stay burned me too

  • TheSecretGirl
    TheSecretGirl 5 months ago +7

    Am I the only one who really loved how YSL stick looked at her?

  • Ellie Williams
    Ellie Williams 5 months ago

    All drugstore brands should be like revolution. An inclusive shade range with sensible undertones AND shade names as numbers as well as amazing formulas

  • Anna
    Anna 5 months ago

    Tbh I got in a fight with my boo and Jackie totally made my night 100% better. Even tho I’m sooo late to the party Baha ❤️

  • Juliette G
    Juliette G 5 months ago

    Life has kept me off TVclip for weeks now. But OMG it is soooooo nice to see YOU!!! Missed your videos and your humor 💯

  • Lauren Elizabeth
    Lauren Elizabeth 5 months ago

    Where have you been my whole life!!!

  • Mikayla Preston
    Mikayla Preston 5 months ago +3

    A mocha is a half chocolate milk and half coffee drink basically. With wiped cream and all because u can never go wrong with more sugar💁🏼‍♀️

  • sacredsiren
    sacredsiren 5 months ago

    Hahahahaha Too Faced who are you fooling? Never should I be able to wear a foundation called "mocha" and that would be a bit light for me in summer hahahahah

  • Lindsay Connali
    Lindsay Connali 5 months ago

    I feel like Double Wear is always too light in every shade 😩

  • Katherine Hwang
    Katherine Hwang 5 months ago

    I DONT WANT ANY COMMENTS ABOUT WHITEFACE LOL

  • bootygang 666
    bootygang 666 5 months ago

    I'm so confused that you said the Too Faced Born This Way was definitely your shade and your favorite but its way too light for you to actually wear.....

    • bootygang 666
      bootygang 666 5 months ago

      Okay, I rewatched it and I SWEAR you say, at 5:20 "I already know this is my shade because I was commissioned for that project...."

    • bootygang 666
      bootygang 666 5 months ago

      I wanna try that foundation so bad but I just cant justify spending $40 on one thing..... 😪

    • bootygang 666
      bootygang 666 5 months ago

      @Jackie Aina oh. I swear you did. But maybe I'm wrong. Apologies

    • Jackie Aina
      Jackie Aina  5 months ago

      mocha is not my shade in Born This Way, I never said it was

  • camila marulanda
    camila marulanda 5 months ago

    Girl i need that hoodie😭😭😭😭

  • Vanessa Asanga-Fombe
    Vanessa Asanga-Fombe 5 months ago

    Mocha by YSL looks bomb on you

  • Self-love235
    Self-love235 5 months ago

    I'm white and there's a lot of shades called 'vanilla' that do not look the same either lol

  • Andrea Fernandez
    Andrea Fernandez 5 months ago

    I will never get tired of your singing intro haha I love you!

  • Flirty Something
    Flirty Something 5 months ago

    What about M.A.C do they have a large shade range?!?

  • Teddie Taylor
    Teddie Taylor 5 months ago

    I’m always an “ivory” or “porcelain” but everything is SO orange or yellow! Companies need to fix undertones across the board. How is it that hard?!

  • Gina Lienn
    Gina Lienn 5 months ago

    I really enjoyed this! My shade is usually always “Honey” or “Warm Beige” Lol

  • Tahlia Pearson
    Tahlia Pearson 5 months ago

    Coconut 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

  • Nina Weber
    Nina Weber 5 months ago

    Okay, if you have always been told that a makeup brand or A WHOLE STORE does not have a shade dark or light enough for you or that this match is “close enough” you do have foundation troubles. It’s not just one or the other! Brands and stores need to start putting out more that just tan!

  • Lynn Shallue
    Lynn Shallue 5 months ago

    I'm usually Bisque - cool-toned light, light, light pink - when I actually want foundation.

  • Pele Polk
    Pele Polk 5 months ago

    okay I know clinique is the wrong color, but the finish is SO PRETTY

  • Amber Lebrun
    Amber Lebrun 5 months ago

    Before you even said coco I guessed it was going to be coco lol

  • IAmErickaJ. Channel
    IAmErickaJ. Channel 5 months ago

    You are so funny 🤣

  • Breannan -
    Breannan - 5 months ago

    I loooooooove POC skin. Idk why but your skin just glows so beautifully and foundation on non-ghostly skin like mine... looks sooooo pretty 😍😭

  • Ava Elizabeth
    Ava Elizabeth 5 months ago

    loved it!!!💕💕

  • Megan Elizabeth Furness

    I honestly never realized the struggle that people of color go through with makeup! I never knew how horrible the shade range is for the darker tones. Jackie has really opened my eyes to the ridiculous stuff that I don’t have to deal with as a white person

  • Musical Beaches
    Musical Beaches 5 months ago

    My problems with foundation are no way near to those of a person of color but. As a red head I am very pale. And the lightest shade is sometimes too dark for me. Or they look super orange or pink. They are annoying. Like? You’d think with all the ignoring you did on the darker side you’d get your white shades right.

  • Brenna Arianna
    Brenna Arianna 5 months ago

    You know her house smells good

  • yawning here
    yawning here 5 months ago

    Her skin is glowing... so pretty 😩

  • iram xo
    iram xo 5 months ago

    0:11 😂❤️

  • Annie Xoxo
    Annie Xoxo 5 months ago

    Her teeth 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

  • Kam Ross
    Kam Ross 5 months ago

    how old is jackie?

  • Mil lie
    Mil lie 5 months ago

    Ivory, porcelain

  • Jessie Loke
    Jessie Loke 5 months ago

    A trick on how I find my shade in different brands: as a chinese girl from a tropical country, finding a shade in any brand is a huge struggle. I'm not pale enough for most Korean brands, but most American brands don't have a proper undertone??? I don't know why or maybe I'm just so bad at looking for my shade. What I do is, I use the foundation I have that's closest to my complexion, which is Maybelline fit me poreless foundation in shade 125 and use the sephora app, find my shade. I am fairly light skintoned and warm so it's so much easier for me to find a shade than most poc and i feel blessed for that. y'all should try this trick out, hope it helps.

  • Marbella Olivas
    Marbella Olivas 5 months ago

    Hahahahaha I’m in my lunch brake

  • Esmé Grace
    Esmé Grace 5 months ago +2

    I have this problem but because I’m very pale 😂😫

  • xXAlthaiaXx
    xXAlthaiaXx 5 months ago

    I believe finding a foundation for pale white girls or black girls is very hard. I have a hard time finding a foundation that isn’t to dark for me or to light.

  • Shayla Rocha
    Shayla Rocha 5 months ago

    okay but like, what if you were to mix all the mocha shades up and see what color comes out lmao

  • Huffenclaw
    Huffenclaw 5 months ago

    I'm a caramel in some brands ...oof.

  • Mary Treaty
    Mary Treaty 5 months ago

    Born this way is mor like latte

  • Zoey Jones
    Zoey Jones 5 months ago

    Okay idk why I don’t watch her more. Like her energy when she talks and her like genuine way of being funny with out wanting to offend or drag anyone else, like I personally like her more than the more recognized beauty influencers

  • Alyssa Stachowiak
    Alyssa Stachowiak 5 months ago

    I need someone to do this for the name Porcelain

  • Kate Kennedy
    Kate Kennedy 5 months ago

    We love a thoughtful person who shouts out the inspiration for they’re video. 👏🏼

  • SemiOddBeing
    SemiOddBeing 5 months ago

    You should see the Maybelline Fit Me concealer range. I have an ivory skin tone and the lightest shade is the closest to my skin tone.

  • Lucía Martin
    Lucía Martin 5 months ago

    wow your skin is amazing

  • Skylar Lange
    Skylar Lange 5 months ago

    Honestly, foundation names are hot mess no matter what brand you use.

  • BATOOST
    BATOOST 5 months ago

    I work in the cosmetics section of a chemist in a small town, and the amount older women who come and say "I'm a beige. Does this brand have a beige??" And im like, yeah, sweetums they do, but its not for you i can guarantee you that

  • eveloux
    eveloux 5 months ago

    as a girl who is ghost white, i can agree it's hard for ANYONE to find a foundation. the lightest shade is always to dark. i usually just wear a concelar as they usually run lighter- but honestly my only match is white face paint.

  • ophelia
    ophelia 5 months ago +4

    All I can think of is living la vida loca with “her skin is the colour of mocha” and ok but like which brand sweetie

  • • loveformono •
    • loveformono • 5 months ago

    1:14 rip headphone users

  • Ghost
    Ghost 5 months ago

    Subscribed as “she glows but she is not a cheeto puff 😂😂

  • Ghost
    Ghost 5 months ago

    How r u so pretttyyyyyyyy

  • eliza grant
    eliza grant 5 months ago

    HOW DO U NOT KNOW WHAT A MOCHA IS?? espresso shot with hot chocolate milk

    • eliza grant
      eliza grant 5 months ago

      @Jackie Aina thanks aunty for the explanation - i can forgive u now (jks lmao love you b)

    • Jackie Aina
      Jackie Aina  5 months ago +1

      some people don’t drink mocha, duh lol I barely even drink coffee let alone all the other stuff

  • Agnese
    Agnese 5 months ago

    White people's shades are always "porcelain", "ivory", "nude", I always get Ivory or Nude (my current foundation is "nude ivory" lol)
    I still can't get wtf does "nude" mean on a foundation, like, ALL OF THEM ARE FUCKING NUDE

  • Alexis Johnson-Blue
    Alexis Johnson-Blue 5 months ago

    You really came through on the Born This Way campaign cause the mocha in this video? Maaaan💀

  • Crystal
    Crystal 5 months ago

    A mocha is like half coffee half hot chocolate drink, doesn’t usually have whipped cream on top though.

  • Niamh Ridge
    Niamh Ridge 5 months ago

    i sorta wanna try this "challenge"? but with porcelain, but i feel like people could take that badly? i'm not sure but usually brands can't get light enough shades for really pale people:))

  • Mary Daly
    Mary Daly 5 months ago

    “I don’t wanna see it!” 😂😂😂

  • รtคггץ
    รtคггץ 5 months ago

    I’m always sand 😂 like sand!? Really 😂

  • Macy Neal
    Macy Neal 5 months ago

    I love her energy

  • Mirtsu
    Mirtsu 5 months ago

    The maybelline one is a good shade for ya

  • Adrianna Dostie
    Adrianna Dostie 5 months ago

    “Not a Cheeto puff” DEAD😅 seriously don’t know why I think that’s funny

  • ariana tordjman
    ariana tordjman 5 months ago +1

    Did yall know that Estée Lauder means the smell in French ik shook and we r all saying it wrong ps I’m French

  • Ash W.
    Ash W. 5 months ago

    I saw buzzfeed do this too 😆

  • Livi Potter
    Livi Potter 5 months ago

    I am not dark skinned but the shade ranges in some foundations are ABSURED

  • Grace Lol
    Grace Lol 5 months ago

    The mocha from Born This Way has a heck ton of cream

  • Caitlynn Puepuemai
    Caitlynn Puepuemai 5 months ago

    “All the nut allergies we can think of”😂😂😂

  • x CemeteryDrive x
    x CemeteryDrive x 5 months ago

    girl that "What in James Bond?!" really got me 😂