Joko Widodo Officially Declared Winner Of Indonesia's Presidential Election | TIME

Share
Embed
  • Published on May 21, 2019
  • The official count from last month’s Indonesian presidential election shows President Joko Widodo won 55.5% of the vote, the Election Commission said Tuesday, securing him a second term.
    Subscribe to TIME ►► po.st/SubscribeTIME

    Get closer to the world of entertainment and celebrity news as TIME gives you access and insight on the people who make what you watch, read and share.
    tvclip.biz/p/PL2EFFA5DB900C633F

    Money helps you learn how to spend and invest your money. Find advice and guidance you can count on from how to negotiate, how to save and everything in between.
    tvclip.biz/p/PLYOGLpQQfhNKdqS_Wccs94rMHiajrRr4W

    Find out more about the latest developments in science and technology as TIME’s access brings you to the ideas and people changing our world.
    tvclip.biz/p/PLYOGLpQQfhNIzsgcwqhT6ctKOfHfyuaL3

    Let TIME show you everything you need to know about drones, autonomous cars, smart devices and the latest inventions which are shaping industries and our way of living
    tvclip.biz/p/PL2862F811BE8F5623

    Stay up to date on breaking news from around the world through TIME’s trusted reporting, insight and access
    tvclip.biz/p/PLYOGLpQQfhNJeIsW3A2d5Bs22Wc3PHma6
    CONNECT WITH TIME
    Web: time.com/
    Twitter: twitter.com/TIME
    Facebook: facebook.com/time
    Instagram: instagram.com/time/?hl=en
    Magazine: time.com/magazine/
    Newsletter: time.com/newsletter
    ABOUT TIME
    TIME brings unparalleled insight, access and authority to the news. A 24/7 news publication with nearly a century of experience, TIME’s coverage shapes how we understand our world. Subscribe for daily news, interviews, science, technology, politics, health, entertainment, and business updates, as well as exclusive videos from TIME’s Person of the Year, TIME 100 and more created by TIME’s acclaimed writers, producers and editors.

    Joko Widodo Officially Declared Winner Of Indonesia's Presidential Election | TIME
    tvclip.biz/user/TimeMagazine

Comments • 117

  • fnu zunianto
    fnu zunianto 2 months ago +1

    Fake election fully fraudulent and cheating by incumbent

  • Tuk Khaidir Syah Khaidir
    Tuk Khaidir Syah Khaidir 2 months ago +1

    Bawaslu bodoh ikut sesuka hati saja mmbuat keputusan..selesai kan dulu kecurangan di situng KPU baru anda bisa mmbuat keputusan..jgn menyusahkan pihak lawan yg harus memperkarakan lagi di MK kalau anda masih bisa berbuat adil..

  • just hooman
    just hooman 2 months ago +1

    alhamdulilah joko widodo wins!

  • Gat Wibi
    Gat Wibi 2 months ago +1

    take a beer !!!!!! wowo snack bar !!!!!!!!!

  • sri sri
    sri sri 2 months ago

    I say no to ekstrimis muslim and teroris indonesia can,t to be syuriah infonesia its bhinneka tunggal ika we are difren but one in love with merah putih and pancasila and INDONESIA ist demokrasi if mister presiden jokowidodo to be winner its becaose a,lote people love hem its the true

    • sri sri
      sri sri 2 months ago

      @L Vthanks

    • L V
      L V 2 months ago +2

      Kalo ngga bisa bahasa inggris mending pake google translate aja drpd malu maluin

  • cardiotonic music
    cardiotonic music 2 months ago

    Trash

  • Jim Thomas
    Jim Thomas 2 months ago +2

    Good decision. we don't Islamic extremists

  • Rose Wallace
    Rose Wallace 2 months ago

    🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️I pay for me and my families, vote my ass!!! President its not saving me, Queen its not gonna save me let alone Pope French noir 🤣🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🙏.. Trust who??? 🤣🖕

  • Indria Happy
    Indria Happy 2 months ago +2

    💖💖💖💖💖💖💖💖❤❤❤❤❤💗💗💗💗💗💗💗💗💗

  • Hafiz Bjm
    Hafiz Bjm 2 months ago +13

    0:55 *68,650,239

  • Eyy Boss
    Eyy Boss 2 months ago

    Congrats Jokowi! We all Indonesian support & love you! Only intolerant & extremist people support prabowo

  • Tontonan 90an
    Tontonan 90an 2 months ago +6

    Indonesian people mostly hate Jokowi.

    • Erick Jericho
      Erick Jericho 2 months ago +1

      @Muhammad Rendy yeah, and you sell your wife and daughters to arab

    • Jan Dara
      Jan Dara 2 months ago

      No I love jokowi

    • Ciel N
      Ciel N 2 months ago +1

      Nope, just look at that whopping 17 million difference. :)

    • fans alice
      fans alice 2 months ago +1

      Hanya 44.5 persen termasuk elu

    • sri sri
      sri sri 2 months ago

      @Tontonan 90an what ever you say i and million INDONESIA people love mister presiden jokowidodo the true love and i,m Indonesian muslim say no to ekstrimis muslim because our Bsginda Nabi muhammad saw teach our for loving each other not heat just love i go to say no to ekstrimis muslim and teroris indonesia can,not to be suri,ah

  • Afaz Efendi
    Afaz Efendi 2 months ago +6

    Pecundang dan curang bersekongkol dengan seluruh pegawai pemerintahan dan swasta untuk melakukan korupsi suara (indonesia language)

    • Natya Prabowo
      Natya Prabowo 2 months ago

      @Afaz Efendi maaf aku kristen. Aku baca doa bapa kami. Sama spt Prabowo Subianto sebelum nikah sama Titik Soeharto. Kalau bilang Jokowi itu dulunya kristen itu fitnah, apalagi nuduh Jokowi PKI. katanya dalam Islam fitnah lebih kejam dari membunuh

    • Natya Prabowo
      Natya Prabowo 2 months ago

      @Afaz Efendi Jadi bisa jelaskan bagaimana bisa seorang pedagang yang kapitalis ikut PKI ?. Padahal kapitalisme dimusuhin sama PKI

    • Natya Prabowo
      Natya Prabowo 2 months ago

      @Afaz Efendi Kau aja gak paham dengan komunisme. Komunisme adalah paham sosial, politik, ekonomi yang bertujuan membagi kekayaan yang diatur negara. Komunisme anti thd kapitalisme. Komunisme justru bertujuan membebaskan buruh dan petani dari ekspoitasi pegusaha. Komunis banyak membela petani tanpa lahan dari era para tuan tanah. Karena berdasarkan buku karya Ruth Mcvey "Sejarah Kemunculan PKI di Indonesia" sampai tahun 60an banyak tuan tanah gak peduli sama kaum tani. Dan banyak kaum tani miskin. Pki turun utk membantu petani, pki mengajar membaca dan berhitung, dan menjanjikan reformasi agraria, membagi2 tanah utk petani. Bahkan di era kolonial pki mengajak para buruh utk mogok utk protes kenaikan upah. Di negara komunis spt Uni Soviet negara yg menggaji rakyat, rakyat kerja utk negara. Di negara komunis pendidikan dan jaminan sosial gratis. Di China itu cuma pemerintahannya aja yang kominis, tapi ekoniminya dah kapitalis spt Indonesia.

    • Afaz Efendi
      Afaz Efendi 2 months ago +1

      @Natya Prabowo soal Pak Prabowo anak seorang ibu yg nasrani (kristen) chines,tapi darah bapaknya orang islam.Beliau sudah menentukan pilihanya kepada islam,harus kamu garis bawahi bahwa fitnah2 keji para cebong itu ttg pak prabowo selalu bertentangan dgn fitnah yg lain yg mereka buat sendiri...
      Baca surat albaqarah ayat 9 dan artinya...
      itulah kalian...
      Baca dan renugkan ucapan saya

    • Afaz Efendi
      Afaz Efendi 2 months ago +1

      @Natya Prabowo saya sering membaca buku sejarah tempo doeloe,dan sejarah di BP71 S/D BP87.
      Ttg faham komunisme tentu saya mengerti,bahkan bisa saya jelaskan visi dan misi mereka dari tahun 60an.
      Kamu tau makna yg sesungguhnya tentang komunisme?
      itulah jiwa nya seorang komunis,mereka menghalalkan segala cara demi pencapaian tujuan.
      itulah kenapa perjudian marak dichina,karena mereka semua penjudi (pemain jujur dilarang).
      Negara dgn tingkat maksiat terbesar didunia,negara pengidap HIV Aids terbanya didunia,negara yg kekerasan terbanyak didunia.
      Kamu tidak akan bisa menemukan buku ini di google...
      setidaknya kamu coba sendiri search ya...
      Biar akal sehat mu segera numbuh dan lendir cebong mu akan sirna perlahan,kalau km masih punya sih...

  • Ross City of Liverpool.
    Ross City of Liverpool. 2 months ago +7

    Joko who.......... Sounds like a joke to me

    • Rafi Hazer
      Rafi Hazer 2 months ago +1

      Lol :v

    • Das Reich
      Das Reich 2 months ago

      @Tontonan 90an Tell me why you hate your own president?

    • aast ra
      aast ra 2 months ago

      @Tontonan 90an no, we respect Jokowi.

    • Muhammad Rendy
      Muhammad Rendy 2 months ago

      CodeHawX hes literally sellibg his owb country to china

    • CodeHawX
      CodeHawX 2 months ago +3

      @Tontonan 90an oh we don't.

  • Anisa Alidia
    Anisa Alidia 2 months ago +3

    Baca Surat An-Nisa 108

  • sri sri
    sri sri 2 months ago +16

    Yes my best presiden jokowidodo we love you