The 1975 - thank u, next (Ariana Grande cover)

Share
Embed

Comments • 5 132

  • Ryan Ross
    Ryan Ross 5 hours ago

    gosh I love this cover idk why so many people out there hate it

  • Grayson Gore
    Grayson Gore 5 hours ago

    I really appreciate what this was supposed to be, but I feel it needed some refining before being showcased. Everyone seemed to kind of get it together near the end though.

  • Carla Vera
    Carla Vera 6 hours ago

    YASSSSSS!!

  • Kowvru
    Kowvru 8 hours ago

    Why are y’all hating the choir?!?! I feel like the choir gives the song more body if anything I think it was needed because a cover isn’t supposed to be the same thing as the original it has to be its own thing and that’s what the 1975 gave us a different composition of the song their own version of thank u next so if ur just gonna bad mouth the choir and the 1975’s idea of the song we don’t need it so thank you, but next

  • Vladislav Pricl
    Vladislav Pricl 9 hours ago

    Wow... cool!!!

  • Whitney Courson
    Whitney Courson 9 hours ago

    Omg I love this I cant believe all the comments that dont. Ive listened like 100 times!

  • Javier RODRIGUEZ RODRIGUEZ

    in my opinion. the version of ari (original) is better.

  • os/ az
    os/ az 18 hours ago

    i noticed that everytime when the 1975 did a cover with a choir, everyone seems so pissed.but to me it sounds just fine.like the vibes of the 1975 is still there, so thats fine and its a cover right.

  • Stephanie May
    Stephanie May 19 hours ago

    the 1975 always makes songs AND covers the way they think it would sound like in a person's mind.
    and i think matty arranging this with the choir louder than his voice is what a typical person who keeps saying next and next and next to every guy they be with has this kind of like battle between going for another relationship or just being with the voices in your head (meaning, just loving yourself for a while).
    that's why matty made it in such a way with that reference. i mean if that was their goal, then they made it. look at matty not really singin much but rather being a conductor to the choir. the 1975 doesn't really care that much with if people will like their music or not (aesthetically), their new album is pretty much a mix up of many things because they just want to make the kind of music they want to express. but it's pretty noticeable that the 1975 like making songs about what it feels to be like in a certain situation rather than just sounding good.
    take a look at give yourself a try and that SUCH repetitive guitar riff, it doesn't sound that much pleasant, but it does convey what that song meant - like a musical interpretation of the feeling of being anxious. you just keep thinking the same anxious words over and over again in your head and it feels slightly uncomfortable. another song - anti-christ - is so ironic for its church organ-like sounds. there are many other things i'd like to say but if they met their goal, then i think it's fine, regardless if you like it or not

  • Verrel Bramasta
    Verrel Bramasta 19 hours ago

    I like it idc

  • book-worm
    book-worm 21 hour ago

    Y'all this is great. I don't see how you can hate this. Matty you and the boys did great. And so did the choir.

  • Bruna Veneza
    Bruna Veneza 22 hours ago

    sou fã de ambos artistas MAS esse cover EU não gostei kkkkkkkkkk é isso.

  • Rebecca Tonner
    Rebecca Tonner 23 hours ago

    YEEEESSSSSSSS 😍

  • Nora Zeid
    Nora Zeid Day ago

    imconfused

  • Fernanda Rego
    Fernanda Rego Day ago

    amazing

  • A bottle of jin
    A bottle of jin Day ago

    Ok this kinda weird

  • Leah Yu
    Leah Yu Day ago

    Bbc should make a spotify playlist! How sick would that be

  • supergoku727
    supergoku727 Day ago

    tbh maybe it's the fact that i don't listen to much of either 1975 or ari but i actually really vibed to this

  • Keke
    Keke Day ago

    I vibe with this

  • Jazzy Rosier
    Jazzy Rosier Day ago

    I hate this song in general. I love the 1975 but he seems to be singing it like it was a joke or jab at Ariana idk

  • Zettes Life
    Zettes Life Day ago

    probably the most chillest cover 👏🏽. The 1975 is the best band period .

  • Nicholas M
    Nicholas M Day ago

    the fuck is this..

  • Jannella Esparza Trebejo

    The choir wasn't needed x1000

  • Sam Peterson
    Sam Peterson Day ago

    Thank god you guys changed the “RADIO ONEEEE” intro

  • Kyma
    Kyma Day ago

    is it just me or Matty looks like reviewing while singing?

  • Moobin On Up Now
    Moobin On Up Now Day ago +1

    Someone turn down the choir from 10 to about 4 and we good

  • Jahniyah Jennings

    I love how he made it his own , it was so amazing

  • wagonofbears79
    wagonofbears79 Day ago +15

    This cover made me like the 1975. The choir is a nice touch. Fight me.

  • Aaron Patrick
    Aaron Patrick Day ago

    This cover had soo much potential but that choir got me saying “thank u next” 🤷🏾‍♂️

  • Araya Keeratikunlanat

    Bruh this is so bad 😂😂

  • Syko
    Syko Day ago

    Heard ariana covered this?

  • April K
    April K 2 days ago

    This is beautiful, I don't care what anyone says ❤

  • It’s me Melanie vlogs !

    😐

  • Autumn Forbes
    Autumn Forbes 2 days ago

    Shits horrible

  • Szandor Lavey
    Szandor Lavey 2 days ago

    Precioso Matty,y todos !!!

  • Chloe Liu
    Chloe Liu 2 days ago

    i feel blessed

  • Kayla Cordova
    Kayla Cordova 2 days ago

    took a few listens, but SOOOOO GOOOOOOD!

  • kelli b
    kelli b 2 days ago

    iconic

  • Oh
    Oh 2 days ago

    thank u, next to the choir

  • sadiebaby
    sadiebaby 2 days ago

    1:28 i... ok

  • Melanie Irena
    Melanie Irena 2 days ago

    That‘s so 1975
    And i love it

  • lil peach
    lil peach 2 days ago

    chief said this aint it

  • lil peach
    lil peach 2 days ago

    chief said this aint it

  • draainz
    draainz 2 days ago

    his voice is socuteeeee goodd whyy

  • Guggig Gigi
    Guggig Gigi 2 days ago

    It would be grest if Matty only sing without any choir

  • V Sagita
    V Sagita 2 days ago

    Best cover

  • Bex
    Bex 2 days ago

    I love the 1975 and I kinda vibe with this cover but idk something’s off. The choir is irritating me

  • Charlotte Rainton
    Charlotte Rainton 2 days ago

    no god no stop pls

  • Charlotte Rainton
    Charlotte Rainton 2 days ago

    da actual fuck

  • Gavin Mcguire
    Gavin Mcguire 2 days ago

    Better than the original if only they could possibly record this version of the song in a studio studio recording one day.

  • Gavin Mcguire
    Gavin Mcguire 2 days ago

    All the people complaining about the choir obviously dont get that the choir is what elivates the chorus and without that piece it would have been dead at it's peak no harmony build up and it would have spoiled this covers originality. Bravo to them keeping it real keeping the soul !

  • Olya
    Olya 2 days ago

    i guess my taste in music must be messed up cause i really like it

  • Wendy Yang LDS
    Wendy Yang LDS 2 days ago

    I thought it is really good, don't mind the hateful comments.

  • Danii Olivas
    Danii Olivas 2 days ago

    Okay...thank u,next

  • kimberley williams
    kimberley williams 2 days ago

    I actually loved this lol

  • Vania Espinoza
    Vania Espinoza 2 days ago

    I lovvvvve it!!!!!

  • Stephanie R
    Stephanie R 2 days ago

    IDK WHAT PEOPLE ARE TALKING ABOUT BUT THIS WAS AMAAAAZING!

  • rrriii hhhooo
    rrriii hhhooo 2 days ago

    コーラスうるさいな笑笑
    わざとなんかなー

  • ChillKanna
    ChillKanna 2 days ago

    Am I the only one liking this?

  • BRM Vlogs
    BRM Vlogs 2 days ago

    Sorry but this is kinder bad😕

  • b e a e x o l
    b e a e x o l 2 days ago

    PTM COMO AMO LA VOZ DE MATTY!

  • Leyla Greif
    Leyla Greif 3 days ago

    i love them but nothing will ever top the 1d cover.

  • maressa
    maressa 3 days ago

    agora ficou bão

  • InfamousPinoy318
    InfamousPinoy318 3 days ago

    lol thats a unique spin of this song for sure I'm just another artist trying to get exposure and build a fan base like Ari!! I like how in this song she instead of degrading her ex she tries to spin into a positive. I tried to do my version of this song on my channel. If yall would show a little support and check it out that would be awesome!!

  • Kennedy Harper
    Kennedy Harper 3 days ago +1

    I don’t know if I like this or not

  • Princess PJ
    Princess PJ 3 days ago

    The guy has too much auto tune, he’s probably a terrible singer, no offence.

  • Best
    Best 3 days ago

    Love it :)

  • Bathroom Dinosaur
    Bathroom Dinosaur 3 days ago +3

    This is a great cover. In the style of the 1975. I agree the choir may have been a bit loud at times. But it’s a choir so I mean... I loved the arrangement. Too many people shitting on this.

  • Missy Anonymous
    Missy Anonymous 3 days ago

    Um....

  • Filippo Stoppa
    Filippo Stoppa 3 days ago

    Awesome

  • KaoLoTV
    KaoLoTV 3 days ago

    como los amo

  • M F
    M F 3 days ago

    Wow this was so good and beautiful! 🥰

  • Filsan Hussein
    Filsan Hussein 3 days ago

    thank youuuuuuuuuuuuuuuuu, next

  • awonderingcloud 0-0
    awonderingcloud 0-0 3 days ago

    🎶💙

  • Josh Smith
    Josh Smith 3 days ago

    Really don't get what all the hate is on the choir. I was vibing with it. Much prefer this version to the original too 🤷‍♂️

  • olives
    olives 3 days ago

    What the fuck was this

  • Vidyeah
    Vidyeah 3 days ago

    Thank you, *next*

  • melody grace
    melody grace 3 days ago

    i can’t be the only one feeling that the bbc made the 1975 cover this songs and in turn they parodied the hell out of it,,,,

  • davies010
    davies010 3 days ago

    Damn. You Ari Grande fans are some catty bitches

  • Sai Zampuia
    Sai Zampuia 3 days ago

    lol

  • Katty Larsen
    Katty Larsen 3 days ago

    LAAAAAAAST

  • Tottenham Fanclub
    Tottenham Fanclub 3 days ago

    Wtf?! I thought this would be good

  • KYEONG MIN Yoo
    KYEONG MIN Yoo 3 days ago

    Im dying omg

  • Wendy Pippin-Yarberry

    BECAUSE SHE'S RUBBISH!!! HE'S JUST SHOWING Y'ALL. It's the same auto tune she used almost.
    He's showing that
    SHE WROTE A SONG CELEBRATING THAT SHE'S A HO. AND AN UPPITY ONE.
    HA. SHE DESERVED IT.

  • Syarifah Dina Azreen Syed Mohd Rizal

    whattt the ???? its suck i cant believe it ??!!!!! why its so bad omg im gonna die

  • Rana Nadiyah Adwinda

    Who made this

  • Tyler Kom
    Tyler Kom 3 days ago

    this aint it

  • Chloe Roscoe
    Chloe Roscoe 3 days ago

    Do another cover without the choir!

  • Nana Nana
    Nana Nana 3 days ago

    This was meh. Love them both but them singing this seperately could be much better.

  • Anna Patricia
    Anna Patricia 3 days ago

    UPLOAD A VERSION ON SPOTIFY PLS

  • Jacob Burton
    Jacob Burton 3 days ago

    Yo BBCRadio, do yourself a favour and start disabling your comments. From one music lover to another.

  • Paulina Manfredi
    Paulina Manfredi 3 days ago

    ART THIS IS PURE ART

  • baby you're a haunted house

    the production seems a little odd and it just doesn't feel very enjoyable. i love the 1975, but this wasn't it

  • Cindy O
    Cindy O 3 days ago

    this ain’t it chief , thank you, NEXT

  • Patricia Ocso
    Patricia Ocso 3 days ago

    I think it should be exclusively sung by Ariana only? Idk

  • Anthony Rodriguez
    Anthony Rodriguez 3 days ago

    Honestly his voice sounds amazing it’s just all this unnecessary stuff that throws it off for me

  • Arc Gyro Tingocia
    Arc Gyro Tingocia 3 days ago

    Someone in the choir was singing the wrong note

  • Jordan Flynn
    Jordan Flynn 3 days ago

    Two things. First, this is a song that shouldn't be covered. Second, I love the 1975, but this.... was a mess.

  • Phone Finger Painting

    When you type in thank you next cover you have to scroll down way to far to find this

  • Sia Haze
    Sia Haze 3 days ago

    this is so good why don’t people like it